מה זה מחשוב ענן ולמה זה כדאי

מה זה מחשוב ענן ולמה זה כדאי?

אנחנו מוקפים ללא הרף בניסיונות למכור לנו מחשוב ענן ושטחי אחסון בענן ועוד צירופים שלא ברור אם הם טובים לנו ואם אנחנו צריכים אותם בכלל. להלן ההסבר מהו מחשוב ענן ולמה זה כדאי לפחות לשקול אותו בעתיד הקרוב.

מחשוב ענן מהו?

הדימוי של ענן מרחף שאינו מחובר לאדמה אבל מצליח להגיע אליה בכל זאת כשהוא ממטיר משקעים הוא הדימוי המדויק למחשוב ענן: הענן הממוחשב הוא מחסן המידע שלנו שאינו נמצא בתוך המחשב הפרטי או העסקי שלנו, כי אם בחוות שרתים מרוחקת שמאחסנת אותו תמורת תשלום ושומרת עליו. הגישה למחסן המידע הזה נעשית מכל מקום דרך האינטרנט ולכן גם אינה מחייבת אתכם להשתמש רק במחשב שלכם. זהו שינוי גדול לעומת הנוהג לאחסן הכל בכונן הפיזי של המחשב שלנו או אפילו בכונן נייד וחיצוני. בדיוק כמו להיכנס לחשבון האימייל שלכם מכל מקום, שהתוכנה לו נמצאת בחברה שמספקת את הכתובת. כך שבשבילנו האחסון וירטואלי ולא פיזי אצלנו, ולכן נגיש לנו מכל מקום.

למה צריך להשתמש בשירותי ענן?

פתרון האחסון בענן נולד כתוצאה מכמויות המידע האדירות שזורמות ומצטברות במחשבים הביתיים והעסקיים שלנו. למרות הקדמה הטכנולוגית ומזעור ושכלול כל מה שיש לנו באינטרנט, הכובד והגודש של הבייטים, היחידות שמהן מורכב המידע, גדל מדי יום במידה כזאת עד כדי כך שכבר אי אפשר לאחסן אותן בזיכרון הרגיל ואפילו לא אחרי הרחבת הזיכרון. זה מכביד על המחשב והופך אותו ללא רלוונטי אם הכל מאוחסן אצלו, וזה מקשה על ביצוע פעולות וקבלת שירותים רבים, במיוחד כאשר מדובר בבעלי עסקים או אנשים שלצורך עבודתם או צרכים אחרים מעבדים ומאחסנים כמויות אדירות של מידע.

למה דווקא ענן?

מכיוון שרוב האנשים הפרטיים והעסקים הקטנים לא ישכרו או יקימו לעצמם שרתים פרטיים ועצמאיים, נוצר צורך בפתרון שיתאים לכולם מבלי שיהיו תלויים במתקנים פיזיים. הענן הוא מקום האחסון של המידע הזה, שאליו אפשר להעביר את הקבצים שלכם וכל מה שצברתם. פיזית, הוא יושב אצל מי שמספק לכם את השירות. וירטואלית ומעשית, הוא נגיש לכם מכל מקום בעולם שממנו אתם יכולים להקיש את פרטי המשתמש שלכם ולהיכנס למחסן המידע.

איך זה עובד?

מטבע הדברים, חוות שרתים צריכות להיות עצומות ממדים ולכן רק כמה מאות חברות גדולות באמת שיכולות להקים אותן מספקות שירותי מחשוב ענן לרוב האנשים. הן מספקות אחסון לספקיות המשנה ומהן אתם צריכים לבחור מי יהיה ספק הענן שלכם. הגדלים עצומים ובלתי ניתנים לתפיסה, של מיליוני מיליונים של בייטים. החברות שמוכרות לנו אחסון מציעות לנו את שירותיהן בקשת מחירים שונה וכולן חייבות להפגין מקצועיות ואמינות בתחום. יש כמה וכמה יתרונות לשירות זה ואם בוחנים את הצרכים שלכם תוכלו גם למצוא את הספק שמתאים לכם.

מה חשוב לדעת על שירותי מחשוב ענן?

לדעת במי לבחור – חובה, ממש חובה לבחור בחברה אמינה שיש לה ניסיון, מוניטין ויכולת לתת שירות ואבטחת מידע רצינית. במקרה הזה, לשמות המוכרים יש אפקט מסוים של אמינות ולכן מומלץ לבדוק משום שהם לא ירצו לסבול פגיעה במוניטין בגלל פריצת אבטחה או שירות טכני לקוי.

עלויות – למרות הכל, אם יש לכם צרכים ודרישות צנועות יותר אפשר למצוא מישהו שמציע שירות זול יותר. לא חייבים לקנות חבילה גדולה אם היא לא נחוצה לכם.

מחשוב ענן חשוב וחוץ לכולם – נכון שאנשים פרטיים רבים לא זקוקים עדיין למחשוב ענן ולאחסון כזה כמו חברות ועצמאים שצריכים את הגיבוי הזה, אולם עם הזמן עוד ועוד שירותים כמו אימייל ואחרים עוברים לאחסון ענן. לכן, כולם בסופו של דבר יגיעו לזה. זה נכון גם לגבי מגבלות האחסון שלנו במחשב והשכלולים בתוכנות שמחייבים אותנו להשתמש עוד ועוד בגיבוי חיצוני, ולכן אין ברירה אלא להתחיל להכיר את הנושא הזה ולהתעניין בשירותים, בעיקר בגלל הסעיפים הבאים.

מהירות המידע והשירות מחייבת ענן – זה חשוב מאוד לקבל מידע ושירות במהירות כדי לא לתקוע את זרם המידע. זה חשוב לעסק כמו גם לאדם פרטי ולכן אי אפשר לאחסן הכל על המחשב. בסופו של דבר המחשב לא יוכל לעמוד בעומס ואתם לא תוכלו להחליף מידע או כונן בכל שנה.

גיבוי ואבטחה – אין דבר יותר חשוב משמירת גיבוי המידע שלכם, במיוחד מאגרי מידע מסחרי ועסקי ונתונים חשובים. הגיבוי לא יכול להיעשות באותו מחשב ואתם חייבים מקור נוסף לכך. כמו כן, אבטחה של שירותי ענן הרבה יותר טובה מכל אבטחה פרטית שתצטרכו לשלם עליה הרבה יותר. נכון, אין תמיד אבטחה ופרטיות הרמטית, אבל הגיבויים שקיימים בענן לכל מידע לפחות יבטיחו אתכם למקרה של פשע מחשב שיעשו נגדכם. זה חשוב מאוד לבעלי עסקים.

אאוטסורסינג של כל משה שקשור ל-IT – טכנולוגיית המידע משתכללת במהירות כזאת שפשוט לא תצליחו להדביק את הקצב מבלי להשקיע עלויות רבות. במקום זה, פשוט שלמו דמי מינוי חודשיים וקבלו את שירותי ה-IT המתקדמים ביותר של חברת מחשוב הענן והם ישברו את הראש איך להתאים את עצמם כל הזמן. זה גם משחרר אתכם מלעסוק בנושא שאתם מבינים בו פחות כדי שתוכלו לעבוד במה שאתם צריכים לעבוד בו.

דיווח על אירוע סייבר

ניתן גם להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם: